Seiied Mohammad Nasserian +سید محمد ناصریان هستم 989366265037 سلام بر شما - اینجانب کارشناس مدیریت صنعتی هستم و مسائل اجتماعی را مطرح می نمایم

Seiied Mohammad Nasserian +سید محمد ناصریان هستم 989366265037

سلام بر شما - اینجانب کارشناس مدیریت صنعتی هستم و مسائل اجتماعی را مطرح می نمایم

Seiied Mohammad Nasserian +سید محمد ناصریان هستم 989366265037

بسم الله الرحمن الرحیم
با توکل بر خداند وبه جهت معرفی نقطه نظرات مختلف و تجزیه و تحلیل و موشکافی موضوعات اجتماعی و برای ارتباط بهتر احاد جامعه با اینجانب، از این وبلاگ کمک گرفته ام.

مفهوم ربا و نزول دادن

چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۱۷ ق.ظ

معنی ربا خواری:

زیاده خواهی افراد یا گروهها و ارگانهای مختلف بر افراد و اقشار ضعیف تر از روی اجبار و قدرت و به بهانه های مختلف ربا خواری می باشد. بهانه ها می تواند خدمات عمومی تحمیلی یا ایجاد امکانات تحمیلی مثل بسته های خدماتی یا تحمیل قسطی امکانات و تحمیل سرمایه برای گرفتن بهره باشد.

بین تورم و افزایش قیمت ها و کاهش ارزش پول ایران و ربا خواری وابستگی هایی است

بین ربا یا نزول دادن وگرفتن با بهره و بازدهی و سود بانکی و غیر بانکی تفاوت هائی است.

موارد مثبت اینکه :

معنی بازدهی : این معمولا در کارهای افزایش ثروت شراکتی و انواع شریک شدن است ومعمولا بازدهی در شرکتها و صندوق توسط حسابرس تعیین می شود که بنوعی بمعنی شراکت در کامیابی ها و ناکامی های حاصله از بازار و خدمات آن شراکت می باشد.

معنی سود بانکی : درصدی از سود ماهانه یا روزشمار به سرمایه گذار تعلق میگیرد و  همه سود ایجاد شده در کار با پول توسط بانک ها به سرمایه گذار تحویل داده نمی شود و اگر بانک متوجه ضرر شود سود دادن به سپرده گذار را کاهش میدهد.

موارد منفی اینکه:

وقتی اشخاص حقیقی یا حقوقی عرضه کننده خدمات یا تولیدات بخواهند هر از چند گاه مثلا هر شش ماه یک بار سود خدمات یا تولیدات یا محصولات خود را افزایش دهند و بهانه های کذب بیاورند و از موضع قدرت گرانی را بر خریدار تحمیل کنند بدون اینکه وامی به خریدار داده باشند می خواهند از خریدار بهره بیشتری ببرند و این بهره های متوالی که همان گران کردن های ادامه دار است را ربا خواری می گویند.

تحمیل بسته های خدماتی برای افراد با مصارف کم هم ربا خواری است.زیرا او مصرف خیلی کمی دارد ولی باید قیمت همه بسته را بپردازد.

والسلام علی من التبع الهدی

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۸
سید محمد ناصریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی